“Creativity, Inc.”, què s’amaga darrera de Pixar

Si el llibre Creativity, Inc. es trobés entre els llibres d’aventures, Ed Catmull seria el narrador de les peripècies que va viure amb Steve Jobs, John Lasseter i Bob Iger i van culminar amb la producció de les primeres pel·lícules amb el segell de Pixar. 

Aquesta fàbrica d’il·lusions ens va presentar al senyor Fredricksen, un jubilat que volia viure la seva última aventura a Up. També ens va explicar la història de Wall-E, un robot solitari que mantenia el planeta terra deshabitat, però net i organitzat. I, fins i tot, ens van retratar la vida d’una família de Increïbles que estaven obligats a mantenir una vida rutinària.

La periodista Amy Wallace posa la veu a la biografia de Ed Catmull, president i fundador de Pixar Animation.  El llibre Creativity Inc. explica la història del primer estudi d’animació en tres dimensions de Hollywood i és una reflexió sobre el treball que hi ha darrera el procés creatiu i tecnològic de traslladar una idea fins a a les sales de cinema.

Inspirat pel treball dels anys d’or de la factoria Disney, el projecte de Catmull va tirar endavant gràcies a la narració de grans històries. L’equip de Pixar té la capacitat de reformular una idea inicial i transformar-la fins aconseguir-ne un resultat per a la gran pantalla. Sense el treball dels directors, i també narradors, John Lassetter, Andrew Stanton, Pete Docter o Brad Bird, l’evolució de Pixar no hauria estat possible.

Mike Wachowski - Monsters, Inc.Per a Catmull, el procés creatiu és dur i exigent. No és una experiència sensacional, ni divina. Com podria compartir qualsevol estudi d’animació i cinematogràfic, ells s’encarreguen de la part dura del tracte – la tecnologia, el disseny, els recursos humans… – perquè el consumidor s’oblidi de tot i visqui una experiència màgica.

Per suposat, hi han moments sensacionals, com acabar a l’alfombra vermella amb vàries nominacions als premis Oscar, i situacions de suor i llàgrimes per aconseguir-ho.

Actualment, Pixar és una empresa consolidada, sota el paraigües de Disney. Aquesta seguretat és ben diferent dels seus inicis, quan va passar per diferents mans, entre elles les de George Lucas fins arribar a les de Steve Jobs.

El futur de l’animació en tres dimensions era un misteri i aquest negoci era una inversió arriscada. Lucas, per exemple, va adquirir Pixar com un projecte secundari, a l’ombra de l’estudi d’efectes especials per a les seves pel·lícules.

Però tot això són anècodtes reservades per a la sala de màquines. Al públic no l’interessen aquests detalls. Ni vol saber els errors de computació que s’expliquen a Creativity, Inc., ni com es va solucionar el final del guió de Up. Els espectadors volen una gran història per passar una bona estona.

This post is also available in: Castellà

Copyright © 2014. Created by Meks. Powered by WordPress.