East Coast analitza la revolució del gas amb una pintura del s. XVII

Encara que invertir sigui un art liberal, Christopher M. Begg s’ha passat de la ratlla. L’inversor de East Coast Asset Management analitza minuciosament la pintura “La vista de Delft”, del pintor holandès Johannes Vermeer, per justificar una inversió en la indústria del gas natural. L’última carta de presentació de resultats l’acompanyen cites de Proust, la introducció és d’Erasmus Darwin i també fa referències a “L’origen de les espècies”. Comparat amb David Einhorn o Dan Loeb, que necessiten un sol paràgraf per resumir les seves idees, o un tweet en el cas de Carl Icahn, l’explicació de Begg és extraordinària.

Johannes Vermeer

“Vista de Delft” de Johannes Vermeer

L’inversor intel·ligent és el que excava en la superfície i descobreix negocis adaptables a l’evolució humana, segons Begg. Darwin va batejar a les amenaces d’un entorn com a “falques”, concepte que es repeteix en el document. Detectar-les i identificar les companyies que són capaces d’adaptar-s’hi és el principal repte del inversor a llarg termini.

Les tres principals “falques Darwinianes” existents a 2014 giren entorn la tecnologia i el canvi climàtic. La primera, “l’efecte Amazon, amenaça a l’ecosistema industrial a través de l’impacte del gran gegant de vendes, com un depredador, en el sector minorista tradicional. “El canvi climàtic” i “l’evolució del gas”, són els altres dos conceptes que van agafats de la mà, essent el segon el focus d’atenció principal per a les adquisicions de la cartera del fons de inversió.

En ple boom de nous mètodes per extraure recursos, com el shale gas, East Coast s’ha fixat en una companyia Holandesa per seguir amb la seva visió de futur respecte la producció i consum de gas natural. La seva tesi es basa en la necessitat d’infraestructures i serveis per impulsar aquesta revolució. Per això la proposta d’inversió de Begg és una companyia proveïdora de tancs d’emmagatzematge localitzada a Rotterdam i amb més de 400 anys de història, que té en la seva ubicació, a Europa, un dels seus principals avantatges competitius.

L’anàlisi de “La Vista de Delft” podria ser una anècdota de l’informe, si l’inversor no detallés tots els edificis que formen la pintura. L’obra, executada entre 1658 i 1660, ofereix una visió de la “evolució” i “extinció” de l’època daurada dels Països Baixos. Segons Begg, aquest context té clars paral·lelismes amb el canvi de model energètic actual; del petroli al gas. L’obra representa passat, present i futur d’un imperi a través dels ulls de l’artista; cohabiten dues esglésies, l’antiga i la nova, la fàbrica de cervesa, el riu, el peatge d’accés a la vila…

En la Holanda del segle XVII imperis com la Companyia de les Índies Orientals es van acabar extingint. Tot i que el seu poder abraçava tot el món. D’altres, més petites i adaptables, van cooperar amb ella i, a més, la van sobreviure. Van aparèixer oportunitats i també amenaces que van traslladar els Països Baixos d’aquella època amb la Holanda que coneixem avui en dia. Això, per suposat, succeirà amb el model energètic o amb la manera d’entendre els negocis. L’evolució, segons el model de Darwin, és inevitable. El quid és trobar la inversió que els sobrevisqui amb èxit.

Download (PDF, Unknown)

This post is also available in: Castellà

Escriu un comentari

Copyright © 2014. Created by Meks. Powered by WordPress.